Shipping and returns

Wij verzenden onze producten in duurzame verpakking (zo min mogelijk plastic),  als briefpakket of als postpakket. Uw bestelling wordt normaliter op de dag van ontvangst van uw betaling gereedgemaakt en verzonden. Mocht het ons niet lukken uw bestelling binnen vijf dagen na aankoop (uw betaling) te versturen, melden we u dat zo snel mogelijk. U heeft immers het recht van de koop af te zien wanneer wij niet binnen 5 werkdagen tot levering overgaan (Algemene voorwaarden art 11 lid 3).

Hoe?

We doen vrijwel alle verzendingen met PostNL. PostNL biedt de optie van brievenbuspakketten met track-and-trace, een comfortabele optie. U hoeft er immers niet voor thuis te zijn. Onze potjes, en dat geldt ook voor pepermolens en geschenkdozen worden altijd via pakketpost verzonden, naar het door u opgegeven (huis)adres of een PostNL servicepunt - postkantoor.

In uw pakket vindt u naast de pakbon een kopie van het verzendlabel. Wij maken deze kopie voor het geval het label onderweg onleesbaar is geworden of te zeer is beschadigd om nog uitgelezen te worden. Het stelt het distributiecentrum in staat het pakket snel weer 'aa de rol' te krijgen. Voor u heeft het kopie-label geen waarde, omdat het op thermisch papier is gedrukt, kan het bij het algemeen afval. 

Zodra de zending bij het servicepunt is bezorgd, ontvangt u daarvan vanuit PostNL bericht. U heeft zeven dagen de tijd om het pakket daar op te halen. Mocht u dat na drie dagen nog niet hebben gedaan, ontvangt u een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het als onbestelbaar beschouwd, en naar ons teruggestuurd. Uw aankoop wordt als geweigerd beschouwd. Uw aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) wordt na ontvangst van het pakket gerestitueerd.

Wij zorgen voor een praktische, deugdelijke verpakking en vragen u om kritisch te zijn op de staat waarin het pakket verkeert wanneer het bij u aan komt. U heeft het recht om een pakket te weigeren wanneer het zichtbaar beschadigd is en u redelijke vermoedens hebt dat de inhoud beschadigd of incompleet kan zijn.

Overleg dit met de bezorger, deze maakt hier aantekening van in de handterminal, en maak er indien mogelijk een foto van, waaruit de beschadiging duidelijk blijkt. Stel ons direct op de hoogte. 

Wanneer de verpakking ongeschonden is, maar de inhoud desondanks beschadigd of niet compleet, neem ook in dit geval onmiddellijk contact met ons op via het contactformulier, telefoon of chatfunctie. Maak er ook in dat geval even een foto van.

Retourzendingen (herroepingsrecht)

Wij houden met het oog op de versheid een beperkte voorraad verpakte specerijen. Het merendeel van de bestellingen wordt pas verpakt na de bevestiging van de bestelling verpakt. In verband met onze zorg voor uw voedselveiligheid alleen de verzegelde specerijen onder het herroepingsrecht. Tenzij het zegel - alleen aanwezig op de potjes met specerijen, niet op zakjes - verbroken is.

Wilt u gebruik maken van het herroepingsrecht, lees dan zorgvuldig wat u te doen staat op onze pagina Herroepingsrecht. 

Laatste wijziging op 3 februari 2024

Contact Form